DRUK! - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu DRUK! - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

DRUK!

Blijf op de hoogte en volg Pleun

06 Oktober 2012 | Maleisië, Johor Bahru

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst iets op mijn blog heb geschreven. Er is de afgelopen weken heel veel gebeurd.

Ten eerst: De tickets naar India zijn geboekt!!! We gaan in de october break dus officieel naar India. Ik ga met Karla (G12, Peru), Itamar (G12, Mexico), Amirah (G12, Indonesië) Angie (mijn second year), Hector (G11, Colombia) Klara (G11, Tsjechië) Hanna (G11 Hongarije) Lotte (mijn co-year) en gedeeltelijk met Avantika (G12, India). We vertrekken op 15 oktober!!

De weken hier gaan snel voorbij en alle dagen zijn helemaal vol gepland. Elke dag dance practices, dan is er nog basketbal training, IFP, Latino Dance, Service, socializen en huiswerk.

Op woensdag 12 September hadden we hier SHARKS. Dat wordt een aantal keer per jaar georganiseerd en is een feest. Het thema was the return of the living dead, dus zagen we er allemaal erg dood uit :). Het was erg gezellig!

Het weekend na deze heel drukke week was super, we gingen naar Desaru (Maleisië). Vrijdag vertrokken we met vijf bussen vanaf school naar ons hotel. Tijdens de vier uur durende reis reden we langs palmbomen, rijstvelden en gewoon natuur, het voelde echt als Azië (zo voelt de wereldstad Singapore niet helemaal) In Desaru was het alleen maar relaxen. Vrijdag werd iedereen met kleren aan in de zee gegooid, waarna we heerlijk hebben gezwommen. alle drie de dagen stonden overdag in het teken van zwemmen in het zwembad or in de zee, kletsen en relaxen. 's Avonds waren er gitaren en werd er gezongen bij het strand of bij het zwembad. De enige activiteit die we hebben gedaan is touwtrekken :)

De week hierna hadden we maandag vrij. De hele week stond weer in het teken van dance practices. voor alle 8 dansen (de dansen van International evening en de dansen voor UN night) Op donderdag was de verjaardag van UWC. We gingen met onze tutor group een service doen. Mijn tutor group ging computeren met verstandelijk of lichamelijk beperkten en kleine kinderen. Ook had ik natuurlijk weer service.

Vrijdag 21 september was Peace One Day. Een wereldwijde feestdag voor vrede! Aangezien ik deelneem aan IFP, konden ik helpen. In de eerste break moest ik de the vrede verspreiden met verf, heel erg leuk! Iedereen was na de break helemaal gekleurd en hun gezichten zaten onder de verf. Na school was Peace Concert. Ik heb daar opgetreden (woensdag was ik pas gevraagd om mee te doen) met Amirah (gitaar en zingen ) Felipe (Chili, Zingen) en Troels ( Denemarken, Gitaar en piano). Ik speelde True colours en een of ander Spaans lied. Het was erg geslaagd.

Eigenlijk zouden we deze avond naar de roof garden gaan, maar er kwam iets tussen. Lotte en ik kwamen terug van dinner en hoorde dat er gratis kaartjes waren voor F1. Dat was dat weekend in Singapore. Zaterdag zou maroon 5 optreden en zondag katy perry. Wij kregen 4 kaartjes voor vrijdag. Dus zijn we last minute met Avantika en Amirah naar F1 gegaan. We hebben formule 1 gezien en random singers ;p.

De hele week hierna was het International week. We hadden verschillende spellen en natuurlijk als hoogte punt: International Evening!! Op woensdag 26 september. Aangezien ik in alle dansen zat (Czech, Mexican, Hungarian, USA, en Dutch) had ik geen tijd om in de zaal te zitten. De hele tijd snel omkleden en weer het podium op, maar het was het honderd procent waard! het was echt super :) Hieronder is een link naar de Dutch Dance, en naar de USA Dance.

Ook de eerste week van oktober was weer vol gepland met dansen. International evening was voorbij, maar er moest meer geoefend worden voor UN night omdat dat op 11 Oktober is. Maandag ben ik naar HV geweest s 'avonds, met alle grade 12s, want hun EE was klaar en ingeleverd en iedereen was super blij!!

Dinsdag ben ik weer naar HV geweest met Amirah om een taart voor Avantika's verjaardag te kopen. Dus om 12 uur waren vele mensen in de common room voor Avantika's en Jordy's (Costa Rica) verjaardag. Was erg gezellig. Verjaardagen gaan bijna altijd zo. de avond van tevoren komt iedereen samen om de jarige te verrassen met een taart en ander eten :)

Woensdag ben ik uiteten geweest voor Avantika's verjaardag, naar een Mexicaans restaurant. Iedereen was grade 12 behalve ik ;p. we waren met Regina (Zij is voor 1 week in het boarding house, op boarders exchange, Filipijnen), Ridhima (India), Fran (Chili), Angie, Amirah, Itamar, Avantika en ik. Erg gezellig en erg lekker!!

Op donderdag hadden we een BBQ met alle grade 11s en 12s, het is hier dus echt nooit saai, er is altijd wel wat te doen :)

School wordt wel heel druk, het is wel interessant, de eerste tests en assessments zijn geweest, dus het echte leven begint haha. het wordt hier nooit een sleur, er zijn altijd wel weer nieuwe dingen te doen. Het is hier geweldig, en het is zo bijzonder. Soms heb ik echt zo'n momentje van geluk dat ik hier zit!!

De GCs starten ook, we hebben al dingen gebakken en verkocht voor Casa da Amizada, de GC voor een huis met "wees" kinderen in Brazilië, erg leuk!

Nu is het zaterdagavond, gister ben ik naar de roof garden geweest, en ik ga nu naar HV :) Om Eyner's verjaardag te vieren!!

http://www.facebook.com/photo.php?v=418128118251328&set=t.100000992243428&type=3&theater

  • 10 Oktober 2012 - 23:43

    Jeanne Corsten:

    Lisanne gaat Lotte en jou ontzettend veel groeten doen IN Mumbai!! It's a small world!

  • 13 Oktober 2012 - 11:54

    Oma:

    Lieve Pleun. Mooi verhaal, leuke foto's en leuke dansen. Heel veel plezier in India!!! Liefs en knuffeltje van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 876
Totaal aantal bezoekers 55236

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: