Begin van term 3, denken aan afscheid en reizen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu Begin van term 3, denken aan afscheid en reizen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

Begin van term 3, denken aan afscheid en reizen

Blijf op de hoogte en volg Pleun

10 Mei 2013 | Singapore, Singapore

Weer even een update, Want project week is al weer even geleden.

Eerst wil ik nog even wat over de week voor project week vertellen, want er zijn nog wel een paar dingen gebeurt die het waard zijn om te vertellen. Zo hadden we op donderdag 21 maart weer een SHARKS feest, gender blender was het thema. Dit betekent dat alle meisjes als jongens naar het feest gingen en de jongens in mini rokjes en sexy jurkjes losgingen op de dansvloer, enkelen hadden zelfs hakken aan. Een geslaagd feestje dus. Ook ben ik nog met Nina en Lotte naar Marina Bay geweest om daar earth hour bij te wonen. Alle lichten gingen dus voor een uur uit. Dit was op zaterdag, de dag voor mijn project week

Na mijn project week bleef ik een tijdje nostalgisch, graag zou ik terug willen naar Cambodja. Het punt was dat de examens na de twee weken vakantie, die we direct na project week hadden, waren. Hiervoor moest dus veel geleerd worden. Een scholartrip naar Sibu (Maleisië), vertrok op de dinsdag 2 april zonder mij, en hierdoor was het boarding house echt leeg. Er waren in totaal nog maar ongeveer 15 scholars in het boardng house te vinden, wat het wel een beetje triest maakte. Lotte en ik kregen echter een telefoontje met een geweldige boodschap. Hans (onze Nederlandse leraar) belde een dag later op om te vragen of we mee wilden met zijn vrouw en zoontje Galen naar Batam. Dat lieten lotte en ik ons niet twee keer zeggen, die avond hadden we laat nog onze spullen gepakt, zodat we de dag erna op tijd bij de ferry zouden zijn die ons naar Batam bracht. Batam is een Indonesisch eiland waar je met de ferry in een uurtje bent, en als je dan nog even doorvaart zit je in Sumatra. In totaal hebben we in drie verschillende hotels gezeten. Het eerste hotel had een prachtig zwembad, het tweede was aan het strand en het derde hotel was gevestigd in het grootste plaatsje van Batam. Ik heb enorm genoten van deze verrassende vakantie. Het was relaxt en Galen is echt een heel leuk jongetje, dus het was leuk om met hem tijd door te brengen. Echt zo geweldig dat Hans en Roos ons mee wilde nemen!

De eerste week na de vakantie hadden we dus meteen examens, de eerste in mijn leven! Het was maar 1 weekje en misschien juist daarom vrij intens. Om te vieren dat de examens op vrijdag voorbij waren zijn Lotte en ik eerst even bij Sonja (een van de begeleiding in Java) gaan eten, wat heel gezellig was. Na het eten hebben we voor het eerst in lange tijd weer een Nederlandse film gekeken: Alles is Familie. Toen we om 1 uur haar huis verlieten was onze avond nog niet voorbij. Samen met 8 andere boarders hadden we een sleepover geregeld, en we hebben dus de hele nacht met 10 boarders en 5 daystudents op het strand doorgebracht. Gewoon de hele nacht kletsen in het zand onder de zwarte hemel waar de sterren vaag zichtbaar waren met het geluid van het rustig kabbelende water. Om 5 uur besloten we terug te gaan naar het boarding house en te proberen of me misschien al naar binnen mochten van de guard., want we waren natuurlijk op "sleepover" Het mocht, dus na even snel gedoucht te hebben dook ik snel mijn bed in, om een paar uurtjes slaap te bemachtigen voordat ik een IFP session had.

Examens waren nog maar net de deur uit en ik had repetities elke dag van 4 tot 11, want leavers night kwam eraan. Ik was gevraagd om een dans te choreograferen voor de grade 11 meisjes, waarin wij als jongens moeten dansen. Dus voor examens heb ik die met Lotte's hulp in elkaar gezet, en ja, ook voor de eerste keer van mijn leven een liedje gemixt, waar ik nog wel wat moeite mee had. Deze dans was niet het enige waaraan ik meedeed. Zo hebbende ook met een klein groepje grade 11s skits bedacht. Hierin karakteriseren wij bepaalde gardes 12s uit het baardig house op een grappige manier, het is eigenlijk een soort toneelstukje. Ook hebben Lotte en ik samen een poster gemaakt met 180 foto's waarin elke grade 12 ten minste een keer te zien is. Dan was er ook nog het lied waarvoor we moesten oefenen, geschreven door Felipe met als begeleiding een piano, viool en gitaar. Het was veel werk, maar het was het zeker waard! op donderdag 25 april was het zover, leavers night. Hier nemen de grade 11s eigenlijk al afscheid van de grade 12s, ook al blijven zij nog voor een maand. Een maand vol examens voor hen.

The British Club was de locate van ons feest en voorafgaand aan ons programma hadden we een heerlijk buffet! De avond begon met een video, wij hadden namelijk allemaal iets gezegd over een aantal grade 12s, Dus er werd over iedereen iets gezegd en door allemaal verschillende grade 11s. Hierna waren de skits, het publiek ging letterlijk helemaal kapot van het lachen, wat natuurlijk ons doel was! Vervolgens waren meer filmpjes te zien, want we hadden 40 minuten aan filmpjes. De girls as boys dance was het volgende item, die wel goed ging. En toen kwamen de jongens on stage, in strakke jurkjes en met rood gestifte lippen dansten ze op Byonce. Hilarisch natuurlijk! Nadat er een aantal awards (bijv. most likely to become homeless) waren we aan het lied toegekomen, Hier hielden Lotte en ik de poster omhoog. Bij veel Grade 12s begonnen toen de tranen te vloeien, en zo ook bij mij, vooral na het lied. Elke Grade 12 kreeg namelijk een aantal brieven, je had zelfs kunnen kiezen voor wie. Ik heb voor 13 grade 12s een lange brief geschreven. Bij de brieven gaven we ze ook nog een roosje. Na het huilen was er wel tijd voor lachen, want iedereen had het erg naar zijn zin gehad

Natuurlijk is er afgelopen week iets bijzonders gebeurd in Nederland, namelijk, Willem Alexander, UWC alumni is koning geworden! Zelfs al zat ik hier in het verre Singapore, ik liet dit niet aan mij voorbij gaan. Met Annejet, Lotte, Sebastiaan en Michiel heb ik een gedeelte van de ceremonie live gezien, samen met nog vele oranje geklede mensen, en we mochten ook tot later blijven, aangezien de dag erna een nationale vakantie dag was, labour day.

Op dit moment ben ik net terug uit Tioman (Maleisië) voor een biology fieldtrip. Zaterdag ochtend om 5 uur 's ochtends zijn we vertrokken en woensdag middag terug gekomen Dit was erg bijzonder. We hebben bijvoorbeeld een hele dag gesnorkeld en mogen genieten van de prachtige onderwaterwereld. Honderden vissen zwommen voorbij door de indrukwekkende koralen, ook schildpadden hebben we gezien en als klap op de vuurpijl heb ik drie haaien gezien! heel gaaf. Ook hebben we data gecollecteerd, want het is natuurlijk niet alleen maar voor de lol. De dag erna zijn we een hele dag in de jungle gaan wandelen, vaak bergopwaarts, erg mooi en heel fijn om weer in de natuur rond te lopen! Ook hier hebben we meerdere sets of data gecollecteerd. Op de terugweg begon het heel hard te regenen, dus helemaal doorweekt kwamen we weer terug. Hierna ben ik met een paar anderen nog gaan snorkelen. 's nachts moesten we wakker worden om data te gaan verzamelen op het strand, het was eb, dus we hoefden maar tot onze enkels in het water. Hier heb ik vele krabbetjes, zeekomkommers en visjes gezien. Ook zwom er een baby bamboehaai rond! De volgende dag zijn we naar de mangrove geweest en hebben we daar even rondgelopen, 's avonds hebben we een nachtwandeling gemaakt over het strand en door het regenwoud, ook hier hebben we weer vele dieren gezien. Als afsluiting was er nog een gezellig kampvuur. Lotte Hanna en ik hadden de prijs voor meest enthousiaste leerlingen gekregen! Elke dag hadden we minstens 1 presentatie, waar ik veel van geleerd heb, omdat ik het later zelf te zien kreeg. Nu gaat het druk worden op school aangezien we hier twee grote internal assessments voor moeten maken, waar we de data processen en evalueren, concluderen etc. Maar dat was het zeker waard!

Helaas voelde ik me de laatste dag niet zo goed, dus toen ik terug kwam ben ik maar meteen naar de clinic gegaan, en ja hoor: 39.3 graden koorts en een keelontsteking. Het is nu vrijdag en mijn koorts is gezakt maar ik lig hier nog steeds, waarschijnlijk mag ik er morgen gelukkig weer uit!

Liefs
Pleun

  • 10 Mei 2013 - 09:45

    Rob Van Loef:

    Ha Pleun
    Weer ff laten weten dat ik je verslag gelezen heb. Alleen dat al maakt veel indruk.
    Laat staan als je het zoals jij allemaal meemaakt.
    Het ga je goed daar en overal.
    Groetjes Rob

  • 14 Mei 2013 - 11:42

    Hanneke:

    Leuk om jouw verslag en dat van Lotte te lezen. Jullie vullen elkaar aan waardoor wij jullie echt goed kunnen volgen. Succes met de laatste weken en geniet nog even van de grade 12's!

  • 20 Mei 2013 - 12:09

    Jeanne Corsten:

    Hoi Pleun, wat een mooi verhaal wederom. Lotte en jij hebben een prachtige serie en ik herlees vaak nog eerdere afleveringen.
    Je digitale verjaardagscadeau voor Jolette was een schot in de roos. Geweldig en heel erg bedankt. Er zijn hier traantjes gelaten...
    Pius X-College ontvangt nu onze drie partnerscholen uit India en onze leerlingen maken kennis met een nieuwe wereld. In oktober op tegenbezoek.
    Veel inspiratie (transpiratie zal vanzelf wel komen) en positieve energie voor de laatste etappe van het schooljaar voor jou en Lotte.
    Heel veel groetjes en "keep up the good work",
    Jeanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 906
Totaal aantal bezoekers 55229

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: