UN night - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu UN night - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

UN night

Blijf op de hoogte en volg Pleun

12 Oktober 2013 | Vietnam, Hanoi

Het is vakantie! October break en morgen ochtend, of eigenlijk vandaag vertrek ik met 6 vrienden naar Vietnam en China, om daar een rondreis te maken met treinen. Maar voordat dat zover is, wil ik jullie thuis even updaten over de afgelopen weken, drukke weken waren het zeker, maar er zijn ook een aantal prestaties behaald.

Ten eerste is mijn Extended Essay ingeleverd! Dit is een essay van maximaal 400 woorden over een zelf gekozen onderwerp. Mijn EE ging over Reactive Attachment Disorder (reactieve Hechting stoornis) in het vak psychologie. Ik heb heel veel journals gelezen, onderzoek gedaan, ruim 40 studies gebruikt in mijn essay en alles geëvalueerd. Nu maar hopen dat het genoeg is voor een goed punt. We krijgen echter pas in Juni te horen hoe we het gedaan hebben. De dag nadat heel grade 12 verlost was van de EE stress is ooit gedoopt als EE day. Het punt van deze dag is om je te verkleden als het onderwerp van je essay. Maar ja, hoe kun je je nou verkleden als een Reactive Attachment Disorder.. Ik ben dus uiteindelijk maar verkleed gegaan als een kind met deze stoornis. Het was heel leuk om iedereen verkleed te zien op school en ook interessant om ze te vragen naar hun onderwerp.

Verder heb ik deze afgelopen weken ook nog een gezellig Dutch dinner gehad met alle Nederlanders (die Nederlands nemen bij ons op school) in grade 11 en 12. Ook Michiel, die vorig jaar geslaagd was kwam gezellig langs. Over Nederlands gesproken, zondag 6 oktober heb ik samen met Lotte geholpen op een groot hockey toernooi, met Nederlandse teams uit heel Zuid-Oost- Azie. Dus een Nederlands team uit Bangkok, Brunai, Hongkong en meer plaatsen, kwamen allemaal voor dit weekend over vliegen naar Singapore. Mijn taak was om op hun kinderen te letten, wat een heel leuk taak was!

De vrijdag daarvoor had ik nog een feestje gehad en zaterdag heb ik bij een Nederlandse familie gegeten na alle dans repetities, dus helemaal uitgerust was ik niet. Het feest was ontzettend leuk, en we zijn daarna ook nog even op stap geweest. Ook het etentje was erg lekker en gezellig, en ik heb die dag ontdekt hoe aardig Singaporezen eigenlijk zijn. Ik was namelijk verdwaald, nadat ik de bus uit was gestapt en vroeg and twee wat oudere koppels de weg. Zij lieten mij de weg zien op google maps, en toen ze zagen dat het niet heel dichtbij was, gaven ze mij een lift. Ze zetten me voor de deur af, echt zo lief!

Ik heb dus naast al het werk veel leuke dingen gedaan, maar het toppunt was zeker UN night, na weken elke dag oefenen, schooldagen met repetities van 15.00 tot 23.00 uur, weekenden met observed rehearsal en tech rehearsal om toegelaten te worden en meerdere generale repetities was het donderdag 10 oktober dan eindelijk zover! UN day was sowieso al heel gaaf, iedereen kwam gekleed in zijn/haar nationale kostuum, dus ik kwam in het oranje en heb de hele dag op klompen sloffen rondgelopen. Het toppunt was toch de UN night, ik was de enige die met 5 dansen meedeed, en heb dus ook veel reacties ontvangen als: "in welke dans ben je niet". Ik heb deze avond 15 keer opgetreden, aangezien we 3 shows op een avond hebben. Soms moest ik mij ontzettend haasten met omkleden en had ik letterlijk 10 seconden, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt! Als ik even 5 minuten niet hoefde te dansen kwam ik langs bij onze Nederlandse food stall, waar we poffertjes, appeltaart, stroopwafels, speculaas kaas en nog meer Nederlands eten verkochten. Na deze prachtige avond hadden we nog even een afterparty gehouden op de rooftop! Het was echt een geweldige ervaring, jammer dat het mijn laatste UN night is, maar ik ben blij dat mijn laatste zo goed is :D

  • 13 Oktober 2013 - 00:36

    Gea:

    Lieve Pleun
    Je hebt geweldig werk geleverd met je extended essay.
    Prachtig de filmpjes en de foto's van alle dansen. Graag had ik je live gezien.
    Ik wens je een prachtige reis, met lieve vrienden om je heen, waarin je weer een nieuw stukje wereld ontdekt. Bekijk, ontvang, geef en geniet ervan.
    Liefs

  • 13 Oktober 2013 - 04:27

    Sonja:

    Pleun, weer een geweldige prestatie geleverd afgelopen Donderdag, erg leuk.Een hele fijne vakantie, doe voorzichtig. Zie je daarna weer snel. XX

  • 19 Oktober 2013 - 21:02

    Hedwig:

    Hoi Pleun,
    Super dat je essay af en ingeleverd is! Ik weet zeker dat de uitslag, ook al duurt dat nog even, positief zal zijn. Kan niet anders. Nu heerlijk genieten van je welverdiende vakantie. Geniet ervan! Knap van je al die dansen zeg, wat maak je toch veel mee daar. Erg leuk om het te lezen. Veel plezier! Groetjes Hedwig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

UWCSEA Grade 12

Mijn tweede en tevens ook laatste jaar op UWCSEA in Singapore.

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Leren-Vakantie-Rust

16 Februari 2014

De feestmaand december

02 December 2013

Het drukke leventje

29 Oktober 2013

Vietnam en China

12 Oktober 2013

UN night
Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 55231

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: