Het drukke leventje - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu Het drukke leventje - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

Het drukke leventje

Blijf op de hoogte en volg Pleun

02 December 2013 | Singapore, Singapore

Het is een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven, en er is veel gebeurd, dus ik zal even proberen alles goed te beschrijven.

Ten eerste heb ik een award voor volleybal gekregen. "All star player", dus best leuk aangezien het toch een nieuwe sport is voor mij. Ik heb echter wel mijn laatste trainingen gehad, want het volleybal seizoen is afgelopen. Gelukkig is basketbal weer begonnen, heb ik de trials overleeft en speel ik voor het komende seizoen basketbal. We hebben al twee wedstrijden gehad, waarvan we een hebben verloren en een hebben gewonnen. Verder gaat mijn pilates nog gewoon door, en ben ik ook met Zumba begonnen, dus echt tijd om me te vervelen is er niet.

Ook de weekenden zijn niet saai geweest. In het eerste weekend terug heb ik het presidentiële huis bezocht, die een paar keer per jaar open is voor publiek. Reusachtige tuien omringen de villa waar de president en zijn familie zich vertoeven, en de beneden verdieping bestond onder andere uit een expositie van alle cadeaus die de president gekregen heeft in de afgelopen jaren. Het weekend daarna heb ik een uiting gehad met de Koreaanse drum groep als een reünie.

Op school is het intussen ook weer erg druk, ik heb mijn officiële mondelingen voor Engels en Nederlands gedaan, een aantal tests, internal assessments en nog meer huiswerk. Maar behalve dat, is ook de international evening weer voorbij. Voor 2 weken hebben we hard geoefend voor verschillende dansen, en Lotte en ik hebben onze Nederlandse dans georganiseerd; traditionele dans met Jumpstyle gecombineerd. 28 mensen waren deel van onze dans, waardoor de dans leek op een zee van oranje. Ook was ik deel van de Litouwse dans, Ierse dans en Swazinamibia dans. Dus op donderdagavond 28 november was ik vaak op het podium te vinden.

Ik ben de afgelopen weken ook naar twee toneelstukken geweest op onze school, want vrienden van mij speelden erin. Erg leuk om te zien. Ook ben ik naar een film over educatie voor vrouwen geweest, genaamd: Girl's rising. Het is een confronterende film over het leven van meisjes in verschillende landen, onder verschillende omstandigheden. Het gaat over hun gevecht voor onafhankelijkheid, recht op onderwijs, en veiligheid.

Zaterdag 16 november, had ik een groot feest waar we in toga's naartoe moesten. Het was buiten, met een zwembad, shisha en iedereen was in toga. Hier hebben we dus de hele nacht gefeest. Die nacht zijn Lotte, Nina, Klara, Troels, Hector en ik bij Annejet blijven slapen, iedereen behalve Lotte en ik ging de dag hierna echter naar huis, maar Lotte en ik bleven bij Annejet voor een hele week. We deden namelijk boarders exchange, wat betekent dat Wij voor een week day student zijn, en Annejet de week daarna voor een boarder is. Het was echt een gave week, lekker eten, een echt huis, vroeger opstaaan. We zijn ook naar de bioscoop geweest met Annejets moeder en haar zusje Wiebien. En niet zomaar een bioscoop, maar een golden class. Er waren zo'n 20 stoelen zij aan zij, en de stoelen konden met knopjes bediend worden tot we helemaal lagen. We hebben de indrukwekkende film Captain Phillip gezien.
Die donderdag hadden we bij Annejet een etentje met alle Nederlanders van grade 11 en grade 12, omdat we daarna naar de Hollandse club moesten voor een introductie op Zwarte Piet, wat wij allemaal zouden zijn dit jaar. Dus die zaterdag daarna werden we met z'n drieën om 5.30 wakker, want al om 6 uur moesten we op de Hollandse school zijn. Eenmaal daar aangekomen werden we geschminkt, trokken we onze pakken aan en zetten we onze pruik op. Met pepernoten gevulde zakken vertrokken we toen naar de boot. Het had de hele nacht geregend, maar het werd nu eindelijk droog. Gelukkig. De boot reis was leuk, lekker een half uurtje op het water tot we bij de kade kwamen. Zeker 500 kinderen stonden daar op ons te wachten. Na pepernoten uitgedeeld te hebben vertrok de hele stoet naar de Hollandse club, waar we een showtje hadden voor bereid. Na de show hebben we tot ongeveer 1 uur met de kinderen gespeeld, voor we er weer vandoor gingen. De rest van de dag was ik best moe, maar 's avonds ben ik toch met alle boarders naar het Blue Jazz cafe geweest in arab street, waar Live muziek is. Dus een goede nacht.

De week hierna kwam Annejet bij ons slapen, hierdoor kon ze ook meedoen met de International Evening. Ze heeft dus een hele week als een boarder kunnen leven, heeft met international evening meegedaan en veel gesocialised. Volgens mij heeft ze veel nieuwe vrienden gemaakt en het er naar haar zin gehad. Diezelfde vrijdag had Annejet helaas geen ticket kunnen bemachtigen voor Culturama op East Campus. Dit was een voorstelling met dansen van over de hele wereld, net als onze UN night, maar voor deze campus was het pas de eerste keer. Het was heel leuk om de show onze zustercampus te zien.

De volgende dag, was een van de highlights van de afgelopen weken: het Aids Benefit dinner. Dit was van 6 tot 2 uur 's nachts. Ik was een bediende. De leider van een groep van vijf. Er waren 260 gasten, waarvan veel leraren. Ons groepje bediende 4 tafels, dus 40 gasten. We moesten hen voorzien van eten en vooral veel drank. Vanaf ongeveer 9 uur begon muziek, en vanaf toen heb ik bijna de hele avond gedanst. Lotte was samen met Fabio en Ishaan aan het presenteren, Ze vertelden wat over aids, deden een quiz en ook prijzen werden gewonnen. Letterlijk duizenden dollars zijn opgehaald. Veel leraren waren (bijna) dronken en dus op het einde van de avond dansten we met z'n allen! Tot twee uur hebben we uiteindelijk opgeruimd.

De dag hierna zijn Lotte en ik samen naar twee gezinnen gegaan om Zwarte Piet te spelen bij hen thuis. We brachten cadeautjes en snoepgoed voor de 6 kinderen. Ook komende donderdag zijn we weer Zwarte Piet, voor de hele de op de Hollandse school deze keer.

Dit is weer een beetje een korte samenvatting van wat er de afgelopen weken is gebeurd. Over een kleine twee weken krijgen we Kerst vakantie, wat betekent dat ik weer naar huis ga, dus aan iedereen in Nederland: Zie jullie snel :)

• 03 December 2013 - 18:43

Sem:

Hartstikke leuk verhaal, mooi geschreven. Wat is basketbal toch leuk hé!
    Tot gauw, fijn dat je even thuis komt (denk je ook aan mijn verjaardag).
    Sem