UN NIGHT - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu UN NIGHT - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

UN NIGHT

Blijf op de hoogte en volg Pleun

01 November 2012 | Singapore, Singapore

Dit was de week, de week waar we alle dance practices voor hebben gehouden. Deze donderdag was het zover, UN night. Aangezien het op een donderdag plaatsvond hadden we het maandag, dinsdag en woensdag juist erg druk. De leraren gaven toch vrij veel huiswerk en ook had ik nog een paar testen. Dinsdag maakten we foto's, en hadden we een tech rehearsal, woensdag hadden we een officiële tech rehearsal, waar er al mensen kwamen kijken. Het duurde tot dinner, en na dinner waren er nog meer dingen te doen. Zo hadden mijn GCs in totaal 3 merchant stalls en een food stall, ook was ik nog in de Dutch foodstall. Voor 2 van de GCs heb ik de posters gemaakt en ook heb ik helpen koken voor de foodstall. Verder hebben we de producten van Vietnam, Brazilië en Peru nog een prijs gegeven. Donderdag was het dan zover, UN day!

Normaal zie je op school alleen maar dezelfde kleren, vandaag was dat anders. Iedereen droeg zijn of haar nationale kostuum. Voor de Nederlanders op deze school (die er verrassend veel zijn) was het meestal gewoon oranje. Er werden vele foto's gemaakt en ook al had ik een chemistry test, waar ik trouwens een 7 voor heb (punten zijn hier van 1 t/m7), was het een super dag! we hebben foto's gemaakt in elke pauze.

Natuurlijk was het hoogtepunt na school! Ik heb met elke dans drie keer moeten optreden, dus in totaal 9 keer. De show begon om 4.15, daarvoor heb ik geholpen de merchant stalls op te zetten. Toen was het zover, voor een enorm volle zaal ging ik on stage. Eerst the Kenyan dance, waarna ik extreem snel moet omkleden, aangezien er maar 1 dans tussen mijn volgende dans zat. De dans daarna was the Brazilian dance. Ook na deze dans had ik weer haast, want ik had weer maar 1 dans de tijd om me om te kleden, dit keer voor the Indonesian dance. Alle drie de danse gingen erg goed. Na de Indonesian was ik klaar voor deze performance, om 6.15 zou onze volgende weer plaatsvinden. De vrije tijd heb ik besteed in the Dutch foodstall. Dit kraampje was erg populair, vooral de poffertje, die ik niet heb gehad. Om 6.15 gebeurde weer hetzelfde, weer stressen met omkleden en rennen om de dans te halen, maar het ging zelfs beter dan de vorige keer. Deze keer had ik mijn vrije tijd besteed in the Dutch foodstall en the merchant stall van mijn GC Peace for the Kids, om kinderen in Vietnam met agent orange te supporten. Eenmaal achter het kraampje bedacht ik mijzelf, dit werkt niet goed genoeg. Dus ik besloot rond te gaan lopen. In mijn indonesian costume, met een brazilian mask, en een oranje slinger liep ik beladen met Vietnamese souvenirs over het schoolterrein. en het werkte echt veel beter. Om 8.15 was helaas onze laatste show, ik had nog zo graag meer willen dansen, hoe moe ik ook was. De laatste show was de beste, het ging super goed en het publiek was geweldig!!

Deze avond zal ik echt nooit vergeten, het was geweldig om al deze dansen te mogen en kunnen dansen, en om de andere dansen te zien. Het was zo bijzonder om soms even te realiseren waar je bent. Dat je omringd bent door allerlei andere culturen, mensen uit allerlei andere landen. het is onbeschrijfelijk. Hetgeen is dat het tijdens normale dagen voor mij heel gewoon voelt, en zelfs tijdens UN day, voelde het vaak gewoon vertrouwd en gewoon. Ik ben zo blij dat ik deze bijzondere en verrijkende kans heb gekregen. Ik geniet elke dag!

HIER HELE GOEDE LINKS OM MIJN DANSEN EN KORTE STUKJES VAN ALLES IN UN NIGHT TE ZIEN
Brazilian dance
http://www.youtube.com/watch?v=Mjz5l1f9eWU&feature=plcp
Kenyan dance
http://www.youtube.com/watch?v=hKweXXJggEE&list=UUs0Fxbsa2CpKVU1FHr0xTFA&feature=player_embedded
Indonesian Dance
Kan ik niet vinden, maar het filmpje is er wel
HIGHTLIGHT (SUPER!!)
http://www.youtube.com/watch?v=MkzSV6FlOlY&list=UU3BwFLNwsfMTAW-XqeRt6RQ&index=3&feature=plcp

  • 01 November 2012 - 12:19

    Rob:

    Hoi Pleun

    Kei leuk wat ik allemaal lees en zie. Je gaat denk ik als een komeet!

  • 01 November 2012 - 18:45

    Gea :

    wat een super, unieke en leuke ervaring. Liefs.

  • 02 November 2012 - 05:32

    Johan Voogt:

    Hallo Pleun,

    Even de tijd te laten weten dat ik je verslagen lees en je bewonder wat je allemaal doet. Ik weet nog dat we samen alle koffers incheckte in Johannesburg niet te weten dat je een paar jaar later zo ondernemend bent. Gisteren was ik 1 uur in Singapore voor een tussen landing, zit nu op Bali en vertrek morgen weer naar Amsterdam na een tussen landing in Singapore. Heel veel plezier toegewenst en blijf je verslagen schrijven want we volgen ze met veel belangstelling.

    Groetjes Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 55239

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: