De feestmaand december - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu De feestmaand december - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

De feestmaand december

Blijf op de hoogte en volg Pleun

16 Februari 2014 | Singapore, Singapore

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik voor het laatst mijn blog heb geüpdatet, en dat komt toch echt door de drukte hier op dit moment. Ik zal maar beginnen in het oude jaar, op 2 december. Die dag hebben Lotte en ik weer eens bij Sonja gegeten, dus ontzettend gezellig om dat na een lange tijd weer eens te doen. Deze hele week was een drukke week, ten eerste heel veel schoolwerk en ten tweede waren er veel dingen geplanned. 5 december vertrokken Lotte en ik om 5 uur van het boardng house, we weer Zwarte Piet zouden zijn op de Hollandse school. We werden dus weer helemaal hiervoor voorbereid en hebben de hele dag springend en dansend tussen de kinderen doorgebracht, Hier en daar nog een beetje meegedaan met Zwarte Pieten gym en het Sinterklaasjournaal gekeken. De kinderen kwamen altijd zomaar op je af om je te knuffelen en je te vertellen hoeveel ze wel niet van je houden. 1 uur nadat we terugkwamen van deze vermoeiende activiteit stond de volgende alweer gepland. Met het boarding house gingen we op een open bus tour door Singapore. Erg leuk om de kerstversiering te zien overal. We zongen kerstliedjes naar iedereen die onder ons liep, en een man gooide zelfs een roos in onze bus! De bus stopte bij Marina bay, zodat we hier om het water konden lopen en de licht-watershow konden zien. Na onze terugkomst had ik nog steeds geen rust, ik moest namelijk mijn TOK essay schrijven, want die moest helemaal klaar zijn de volgende dag, om naar het IB gestuurd te worden. Ik was dus niet echt uitgerust die dag, maar toch stond er een feestje op het programma, een surprise party voor Tadeas en Mariana in Annejets huis. Die avond hebben we dus gedanst, gedronken en gekletst met zo’n 30 boarders in Annejets huis en het was echt en van de beste feestjes tot nu toe. Best veel van ons bleven in Annejets huis slapen, en op Lotte, Femke en mij na ging iedereen de dag erna alweer vroeg terug naar het boarding house. Felipe en ik gingen echter eerst nog koken om wat bij te verdienen, wat best wel relaxing is en een heel interessant baantje. Om 12 uur haastte ik mij terug naar Annejet, aangezien we surprise hadden met alle Dutchies van grade 11, 12 en hans. Ik had Olivier als surprise en had de dag ervoor even een laptop in elkaar getoverd, een computermuis als cadeau gekocht en tijdens het koken een gedicht geschreven. Het was allemaal heel gezellig, dus we bleven allemaal ook echt tot 5 uur. Om 5 uur was het tijd om terug te gaan naar het boarding house, waar ik me klaar maakte om op te passen op Mienekes kinderen, wat best leuk was. Het enige nadeel was dat ik sinds donderdag mijn stem was verloren en die nog niet terug was gekomen, ook de hoest kwam er weer aan. Dit was zondag ook te merken, toen we een heerlijk diner bij Hans en Roos thuis hadden. Dit hoesten resulteerde dan ook in het feit dat ik die maandag in de kliniek terecht kwam, terwijl ik alleen om wat hoest pilletjes vroeg. Tot donderdag ochtend was ik daar, en behalve dat mensen me bezochten gebeurde er niet zo veel. Op Woensdag hadden we een Kerst diner, waar ik na heel lang zeuren toch heen mocht. Op donderdag was ik gelukkig uit de kliniek en zijn we ’s avonds naar de hawkers gegaan om afscheid te nemen van Clara, uit Duitsland, want zij ging terug naar haar oude school. We bestelden hier allemaal verschillende gerechten en deelden alles. Toen Clara zag dat we er allemaal waren, werd ze helemaal emotioneel. Het was hierna nog 1 dag school, en op zaterdag zou ik al naar huis vliegen. Dus vrijdagavond besloten we het even goed te vieren. Met Michiel en Lotte ben ik naar Catching Fire geweest, het tweede deel van de hungergames, gezellig met z’n drietjes. Het vieren was daarmee echter nog niet afgelopen. ’s Avonds besloten we, Herman, Hector, Eyner Lotte en ik, om in het Engelse blok, wat datzelfde weekend gesloopt zou worden, een afscheidsfeest voor ons 5en te houden. We hebben dus een nachtje in de leraren kamer doorgebracht! De volgende dag, 14 december vloog ik al naar huis.

In de vakantie heb ik een druk schema gehad, veel mensen bezoeken, presentatie geven op mijn oude school Pius X college, mijn co-years weer meeten, naar mijn familie in Friesland gaan en op stap gaan. Echt uitrusten zat er dus niet echt in voor mij. Wel was het een goede vakantie. De eerste dag van terugkomst moesten echter wel mijn verstandskiezen verwijderd worden, tenminste, de twee die er nog zaten. Dus daar was gelukkig wel meteen vanaf. Dit resulteerde er wel in dat ik met een dikke wang de presentatie op school aan het geven was, maar ondanks dat was het toch geslaagd. Diezelfde dag sprongen Lotte en ik op de trein naar Amsterdam om onze co-years and baby’s weer even te zien, wat een paar gezellige uurtjes werden. Hierna zijn Felipe, uit Chili, die de hele Kerstvakantie in Nederland heeft doorgebracht, Isabel (een day student van UWCSEA die half Nederlands is), Lotte en ik wat gaan eten met z’n allen. De volgende dag ben ik met mijn moeder naar Isabelle Beernearts dansshow geweest, aangezien dat mijn cadeau voor haar verjaardag was. Het was werkelijk prachtig, en ik ben nu al aan het plannen om volgend jaar weer te gaan. Zaterdag had ik een feest, waar ik weer even al mijn oude vrienden en klasgenoten ontmoet hebben en waar het dus erg gezellig was. Die maandag ben ik voor het eerst in mijn leven gaan paintballen, met Sem en een vriend van hem, Elise en Charlotte. Het was in België in een grote loods, echt zo gaaf. Ik heb er nog voor een aantal weken een paar blauwe plekken aan overgehouden, maar dat was het zeker waard. De volgende dag was Sems verjaardag die we ’s avonds vierden door middel van gourmetten. Sems vrienden en mijn vriendinnen waren er, en na het gourmetten zijn we met z’n allen buiten shisha gaan roken.

De volgende dag vertrokken we alweer vroeg naar Friesland, om daar Kerst door te brengen. De eerste dag kwam iedereen aan en tweede Kerst dag stonden er was activiteiten op het programma. ’s Middags gingen we op weg om te bowlen, een traditie van ons en ’s avonds gingen we uit eten bij dezelfde pizzeria in Leeuwarden als het jaar ervoor, en het jaar daarvoor en het jaar daarvoor. Vrijdag bleven we ook nog in Friesland, en zaterdag vertrokken we terug naar Hapert, met oma. Diezelfde avond gingen we bij Herman en Stanny eten, waar ik ’s Avonds even Herman uit Namibië ophaalde van het treinstation, hij zou een aantal nachten bij mij blijven slapen. Die avond nam ik hem mee op stap in Reusel en de terugweg was het te merken dat hij nog een beetje moest wennen aan fietsen na alcohol. Zondag was na deze late avond dus een luie dag, waar we gewoon wat spelletjes hebben gespeeld.

Op maandag gingen Herman, mijn moeder, oma en Sem op weg om Felipe uit Chili op te halen van het station. Vervolgens zijn we met z’n allen plus Stanny naar de hobbit twee gegaan in de bioscoop. Die nacht sliepen Herman en Felipe in Lotte’s huis. De volgende dag was al oudjaar. Samen met Lotte, Ward, een Nederlander die vorig jaar geslaagd is van UWCSEA en een goede vriend van ons, Lisanne, Marlou, Felipe en Herman gegourmet met wat wijntjes. Om twaalf uur hebben we geproost, zoals we dat in Nederland doen en 12 druiven gegeten, zoals in Chili de traditie is. Natuurlijk hebben we ook wat vuurwerk afgestoken en zijn daarna op stap gegaan. Dit was alweer bijna het einde van mijn vakantie, want op 3 januari stond mijn vlucht naar Singapore alweer gepland. De vakantie was dus echt voorbij gevlogen.

  • 16 Februari 2014 - 09:00

    Sonja Schonk:

    Leuk verhaal weer Pleun!!! Jullie zijn wel heel erg druk met van alles en nog wat, word er al moe van als ik het lees! XX

  • 16 Februari 2014 - 16:09

    Mama:

    Heerlijk om je weer even thuis te hebben, samen genieten van de vertrouwde dingen. De gezelligheid van vrienden en het huis gevuld met piano- en gitaarmuziek en prachtige zang.
    Natuurlijk missen we je. Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

UWCSEA Grade 12

Mijn tweede en tevens ook laatste jaar op UWCSEA in Singapore.

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Leren-Vakantie-Rust

16 Februari 2014

De feestmaand december

02 December 2013

Het drukke leventje

29 Oktober 2013

Vietnam en China

12 Oktober 2013

UN night
Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 55251

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: