Leuke dingen en afscheid.. - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu Leuke dingen en afscheid.. - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

Leuke dingen en afscheid..

Blijf op de hoogte en volg Pleun

09 Juni 2013 | Nederland, Hapert

De afgelopen weken zijn enorm druk en heftig geweest, school is ontzettend druk, door al het coursework en IAs. Dit zijn hele grote experimenten en data analyses voor bijvoorbeeld scheikunde, biologie of psychologie. Het punt is dat dit ook not gecombineerd was met veel afscheid nemen, want ja, de Grade 12s zijn vertrokken uit het boarding house... Een hectisch gebeuren aangezien een deel van mijn beste vrienden nu weer terug gaan naar hun vaderland dus zich weer verspreiden over de hele wereld... Dus je staat klaar op alle tijdstippen, iemand vertrekt om 1 uur 's nachts, dan iemand om 3 uur 's nacht, dan 5 uur 's ochtends, slaap zat er niet echt in..

De grade 12s, mijn beste vrienden zijn nu officieel weg, en of ik ze nog terug zal zien is een raadsel... Natuurlijk hoop ik het, maar als ik realistisch ben moet ik toegeven dat ik de meeste waarschijnlijk niet meer zal ontmoeten...

Naast dit gemis hebben ik ook veel leuke dingen gedaan, zo ben ik op stap geweest in Avalon, om ook weer wat tijd met grade 12s door te brengen.

De week van 20 mei was een volle week, het was de week voor het afscheid nemen en vol gepland met leuke dingen. Dinsdag heb ik na school de hele middag en avond gekookt bij mijn gastgezin thuis, niet omdat het mijn gastgezin is, maar omdat ik daar volgend jaar ga werken en ik nu werd geïntroduceerd. 2 grade 12s (Itamar, mexico en Celine, Denemarken) hebben het afgelopen jaar daar gekookt elke zaterdag en geven dit nu door aan felipe, chili, en mij. Dit was een speciale keer, want het was niet koken als werk, maar voor 20 grade 12s, een afscheidsdiner. Erg gezellig was dat. De dag erna zat vol speciale gebeurtenissen. Het eerste is iets verdrietigs, een vriendin, grade 12 uit Haïti, had 's ochtends te horen gekregen dat haar vader was overleden, dus ze zou net voor graduation terug vliegen. Wat wij bedachten was het volgende: om drie uur stond de hele common room vol met boarders en al haar leraren, helemaal dressed up. We gaven haar haar eigen graduation. het is mooi geworden en ze heeft met een lach op haar gezicht het boarding house verlaten. Vervolgens had ik een etentje met mijn roommates in een vegetarisch restaurantje, waar het ook erg gezellig was. Eigenlijk best jammer dat net nu twee van mijn roommates weggaan we closer worden. Hierna heb ik de MRT en bus gepakt, want ik had nog een feestje voor de boeg. Er was een villa afgehuurd, er was muziek, gave lichten, en drinken, dit zorgde voor een zeer goed feestje! nadat iedereen weg was zochten de boarders die aanwezig waren een bed op op de tweede verdieping. Ja een zeer geslaagde avond

De volgende dag had ik vrij en een Dutch lunch, dus als de naam zegt: een lunch met de Nederlanders. Dit was natuurlijk ook georganiseerd met in ons hoofd de gedachte dat het afscheid nabij was. Dan de vrijdag, ja het was een drukke week, heb ik de hele dag IFP (Initiative for peace) gehad, dus we hebben precies doorgenomen hoe we het in Timor Leste gaan aanpakken.

Zaterdag was het zover, Graduation. Iedereen was gekleed in prachtige jurken, pakken of nationale kostuums. Ik had het voorrecht om te mogen kijken aangezien veel boarders geen ouders hebben die komen, dus de kaartjes naar vrienden gaan. Graduation was iets officieels en bijna plechtigs, de realisatie dat dit betekende dat mijn vrienden het boarding house zouden verlaten drong niet tot me door. Zelfs de dag hierna niet, ons boarding house organiseerde (en betaalde :P) een reisje naar Universal Studios! Dit is het pretpark van Singapore met gave achtbanen en prachtige decoratie. Eenmaal terug in het boarding house was er ook nog een ice cream bar, dus 25 bakken ben & jerrys van het huis met snoep om erop te doen, heerlijk. Dit was de dag waar de eerste grade 12s vertrokken, en de week van verdriet begon..

Aan het einde van de week had ik geen emoties meer, alles leek sowieso heel nep, alsof het niet waar was, sommigen van mijn beste vrienden waren nu mijlenver bij mij vandaan... en helaas kwam er toen nog meer minder nieuws... Met mijn vader, die al een aantal jaar ziek is, was het enorm achteruit gegaan, dus waarschijnlijk zou ik binnenkort terug moeten. Dit gebeurde sneller dan ik had verwacht, zondag avond kreeg ik te horen dat de verzekering voor maandag nacht een vlucht had geboekt. Niet alleen voor mij, maar ook voor Lotte. Ze wilde met mij mee, iets waar ik echt ontzettend blij mee was! Echt een geweldige vriendin, maar dat wist ik natuurlijk al :) Maandag hebben we dus afscheid genomen van iedereen, en het afscheid van onze vrienden was heel bijzonder. Al mijn vrienden stonden daar, hielpen met de koffers, zeiden lieve dingen en toen we de auto instapten begonnen ze allemaal luid te klappen. Wij moesten nog omkeren en toen we terug op dezelfde plaats kwamen, waren velen al weg. Een paar seconden later kwamen we erachter dat ze al vooruit gerend waren om ons vanaf daar uit te zwaaien. sommigen waren al een heel stuk vooruit gerend, dus we reden echt omringd door vrienden de school uit.

Tja, dat was dus het einde van mijn grade 11, van mijn eerste jaar, ik mis nog 2.5 weken school en een vredesconferentie die ik met anderen zou leiden in Timor Leste, maar thuis zijn is nu even belangrijker. Nog een aantal leuke dingen doen met familie staat nu even op de eerste plaats!

  • 15 Juni 2013 - 16:34

    Lenne:

    Lieve Pleun, heel veel sterkte met dit verlies! <3 X

  • 06 Juli 2013 - 17:33

    Marloes :

    Jullie schrijven allebei heel mooi en emotioneel succes verder in Singapore en geniet van alles wat je nog te wachten staat en Een fijne vakantie Gr. Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 1103
Totaal aantal bezoekers 55262

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: