De eerste weken - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Pleun

02 September 2013 | Singapore, Singapore

De eerste weken zijn weer voorbij gevlogen, ik heb het gevoel dat ik hier alweer maanden ben. Druk is het wel, maar ondanks het vele schoolwerk heb ik toch nog veel leuke dingen kunnen doen. Het begon natuurlijk met de orientation week. Een week vol activiteiten en ik zat in het orientation team. De Ice breakers moest mijn groep organiseren, en het was een succes, de nieuwe boarders leerden elkaar goed kennen. Een aantal activiteiten van vorig jaar werden ook weer herhaald, bijvoorbeeld de Pit. Dat is het survivallen, aan het einde van de dag was iedereen helemaal nat en zaten we allemaal onder de modder. Ook de amazing race was weer op vrijdag. Ik had een eigen groep en we hadden een top dag, waar we durian (de stink vrucht) en rode pepertjes hebben gegeten. We zijn een roltrap de verkeerde kant opgelopen, we hebben de kippendans gedaan in Clarke Quay, zijn met vreemden op de foto gegaan en hebben in onze eigen taal tegen random Aziaten gepraat. Het was zeker geslaagd. Ook de pool party met BBQ was een leuke activiteit, die iedereen veel plezier bezorgde. Ook hebben we de nieuwe boarders de rooftop garden laten zien, waar we twee gezellige avondjes hebben doorgebracht.

Hierna begon het echte werk weer en zelfs toen heb ik nog veel gesocialized in de avonden. Het waren gezellige avonden, we maakte muziek, keken films en speelden spelletjes. Ook heb ik try outs gedaan voor volleybal, en ik zit nu in een team, dus ik heb twee keer per week training nu. Weer iets nieuws proberen.

Het weekend was een van de beste weekenden. Vrijdag zijn we naar Holland Village gegaan met een grote groep, en toen we in het boarding house terugkwamen hebben we daar het feestje nog even doorgezet. Zaterdag was er een reünie, van de leerlingen die hier 10 jaar, 15 jaar, 20 jaar, 25 jaar en 30 jaar geleden op school zaten. Hier heb ik geholpen met registreren, en ik heb rondleidingen gegeven. Een erge leuke middag. 's Avonds zijn we naar Clarke Quay gegaan. In de MRT hebben we gedanst, gezongen en toneel gespeeld en op het station hebben we een menselijke piramide gemaakt. We kregen veel bekijks. Eenmaal in Clarke Quay wilden we naar een Latino Dance club, we werden echter op een brug opgehouden. Er was een soort Braziliaanse band aan het spelen, en we besloten in het midden van de kring te gaan dansen. Er leuke en spontane avond. De dag erna hadden we Holi feest. dit betekent dat we elkaar met poeder bestrooiden (de blonde mensen hebben dit nog steeds, meer dan een week later, in hun haren). Hierna heb ik een picknick in de Botanical Gardens gehad, een gezellig weekend dus.

Tijdens de week hierna hebben Lotte en ik nog een heerlijk dineetje bij Sonja gehad, erg gezellig en lekker. Het weekend was dit keer net iets anders. Vrijdag hadden we IFP Timor Leste reünie. Het was leuk om iedereen weer terug te zien en hierna zijn we nog even naar Holland Village geweest. Zaterdag heb ik de hele dag schoolwerk gedaan tot we 's avonds weer naar Holland Village gingen, daar hebben we Sbobo's (nieuwe grade 11 uit Swaziland) verjaardag gevierd. en daarna een spel hebben gespeeld in het boarding house. Ook zondag heb ik besteed aan schoolwerk, het wordt nu toch wel heel erg druk. Maarja, het blijft gezellig! Vandaag is de nieuwe week begonnen, ik heb net de first draft van mijn Extended Essay ingeleverd, een Nederlandse Mondeling gehad en ik ga nu voor mijn biologie test leren. En ik stuur snel weer een nieuwe update van mijn leven in Singapore :)

• 04 September 2013 - 09:56

Sem: