Beursuitreiking - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu Beursuitreiking - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

Beursuitreiking

Door: pleunterpstra

Blijf op de hoogte en volg Pleun

05 Juni 2012 | Nederland, Hapert

WAUW, WAUW, gister was echt GEWELDIG! om 8 uur stonden we op, zodat we op tijd waren en om kwart voor 11 waren we bij de Koninklijke Schouwburg. Hier zou alles plaatsvinden. We kregen 's ochtends te horen dat Heerte buikgriep had... 's middags kwam ze echter toch, Joy en ik hebben meteen een speech gehouden en de cadeautjes gegeven. We oefenden op het podium, en 's middags begon de plechtigheid echt. Eerst kwamen alle ouders en sponsors binnen. Toen zij na een tijdje naar de zaal gingen moesten wij allemaal in een rijtje gaan staan want daar was de kroonprins Willem Alexander. Hij gaf ons allemaal een hand en ging toen ook naar de zaal. wij kwamen als laatste de zaal binnen onder oorverdovend applaus van het publiek. Na drie sprekers waaronder de kroonprins, werden wij het podium opgeroepen. We verdeelden ons over de 25 stoelen op het podium, natuurlijk in de geoefende volgorde. Eerst werden de quotes opgevoerd. Lotte en ik hadden een vlag geschilderd op een groot laken en onze quote was:

Lotte: Hello I'm Lotte
Ik: I am Pleun
Lotte: This part of the flag represents te sky
Ik: And the sky is our limit!
Lotte: Only 60 days before we leave
Samen: SINGAPORE HERE WE COME!
We kregen hierna ook onze beurs van een sponsor.

Na deze plechtigheid begonnen de drie optredens, in het eerste optreden las Eline haar eigen geschreven gedicht voor onder begeleiding van de viool van Robin (Costa Rica). Hierna was ons optreden met de dans. Het ging best goed. Vervolgens nog ons gezamenlijke lied, op de melodie van "Het is een nacht" van Guus Meeuwis. dat was echt super! Dit is de tekst:

A wonderful day, we celebrate
UWC, already 50
Giving us and our peers a chance to explore
To understand new cultures and more
Who knows what new goals are in store
We’ll face them head on and succeed
About that we are sure.
Adventure is right in front of us all
We can’t wait to give
Our hearts and our souls.

Refrain:
UWC
It’s such a wonderful opportunity
UWC
A chance that means so very much to me
We are excited and can’t wait to face - the big wide world.
A dream is coming true
ohohohoo

We’ll make the world a better place
We’ll develop ourselves in a two year phase
Live to learn and learn how to live
UWC has taught us to give
We cannot explain what we’re feeling right now
We’re going to end this by taking a bow.
Gratitude, is what we want to convey
We celebrate this on this beautiful day.

Refrain:
UWC
It’s such a wonderful opportunity
UWC
A chance that means so very much to me
We are excited and can’t wait to face - the big wide world.
A dream is coming true
ohohohoo

Bridge:
It is a dream of which we thought that
It would never come true
But it did and that’s because of you
ohohohoo

Refrain:
UWC
It’s such a wonderful opportunity
UWC
A chance that means so very much to me
We are excited and can’t wait to face - the big wide world.
A dream is coming true ohohohh
A dream is coming true thanks to you!

Hierna mochten we met De prins op de foto, en hebben we even met hem gepraat. Lotte en ik hebben vervolgens ook nog een interview gehad met Pius X tv. Toen dit allemaal gedaan was, was het de bedoeling dat we met de sponsoren gingen praten. Behalve dit heb ik ook met oud leerlingen van UWCSEA gepraat en ben zo weer meer te weten gekomen over UWCSEA. We zijn na de borrel met de hele jaargroep, en alumni uit eten gegaan, omdat het 50 jaar UWC was! Ik val in herhaling, maar het was weer heel erg gezellig! Ik heb helaas nu een buikgriep, maar dat was het zeker waard! Het was een topdag en ik heb er erg van genoten. Ik wil mijn hele jaargroep bedanken, voor de gezelligheid. Ik wil graag Heerte en Nanda bedanken voor de begeleiding. En Daniëlle de Jonge (oud leerling UWC Canada) voor het presenteren. Ik wil alle sponsoren bedanken, zonder hen had ik niet kunnen gaan. En ik wil mijn ouders bedanken voor de support! Natuurlijk zijn er nog veel meer mensen waardoor dit allemaal mogelijk is en die wil ik ook graag bedanken!

Ik ben nu officieel first year, en over 59 dagen vertrekt mijn vlucht naar Singapore, Ik kan niet wachten!

  • 06 Juni 2012 - 08:04

    Lotte Maartje Do:

    PLEUN SUPERVET

  • 06 Juni 2012 - 12:57

    Pleunnnn:

    Hee lief pleuntje! Ik jou over een aantal dagen dus hierop volgen! Echt een gaaf idee en ik weet zeker dat die inmiddels 58 dagen zo voorbij zijn en je voor je het weet, richting singapore vertrekt! Ik ga je ontzettend missen pleunie, maar ik ga je natuutlijk volop stalken haha :) ik heb trouwens het lied geluisterd, echt heel mooi! Maar ik zie je snel weer :) xxxx je ex collega, vriendinnetje en naamgenoot haha

  • 06 Juni 2012 - 13:03

    Corrie:

    Klinkt goed Pleun! Ik weet dat je niet kan wachten maar geniet eerst nog even lekker van je laatste dagen op het Pius-x, turnen en alles wat je nog te doen staat en natuurlijk jullie vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 714
Totaal aantal bezoekers 55255

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: