Eerste twee weken - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu Eerste twee weken - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken

Blijf op de hoogte en volg Pleun

26 Augustus 2012 | Singapore, Singapore

De eerste twee weken school zijn voorbij. Ik ben nu drie weken hier in Singapore, maar het voelt veel langer. Ik heb het idee dat ik de mense in dit boarding house al jaren ken. Als ik ergens ben en ik ga terug naar het boarding house, dan ga ik naar huis. Het is super om roommates te hebben, alleen op een kamer slapen zou zo saai zijn, ik ben blij dat ik dat niet hoef.

Het boarding house is echt geweldig, je hebt altijd mensen om je heen. Er is altijd wel iemand om mee te kletsen, meestal zelfs meerdere mensen. Eigenlijk zit ik hier de hele dag gewoon te sosializen, zo veel dat slaap en huiswerk er soms een beetje bij inschiet. Met bijna alle mensen kan ik het goed vinden, kan ik uren achter elkaar kletsen en lachen. Lachen doe ik ook erg vaak hier :). Zingen is ook vrij normaal, er wordt de hele dag door sommigen gezongen, en ze kunnen ook echt goed zingen! Het boarding house heeft zo veel voordelen. We kunnen later opstaan dan de day students, we hebben altijd iemand hier die ons kan helpen met ons huiswerk, we hebben leuke outings en we hebben het heel gezellig. Ik wordt ook bevriend met verschillende 12th graders, het zal echt lastig worden als de 12th graders van school gaan en wij hier nog blijven :( verder heb ik bijna elke dag film gekeken! (vaak horror)

Zoals ik al zei, school is al 2 weken bezig. Het is hier compleet anders dan op mijn oude school. De lessen duren 1 uur en een kwartier, en zijn heel intens. Iedereen in de klas let echt op. Elke les zit ik met andere mensen, meestal vooral day students. De leraar mogen we bij de voornaam noemen en na de les zeggen sommigen "thank you". De meeste lessen zijn hier echt interessant, mede dankzij de leraar. Ik heb al wel vrij veel huiswerk, maar de 12th graders blijven zeggen dat de 3rd term het moeilijkst is, dat je dan geluk hebt als je 4 uur kunt slapen...

Qua sport ben ik maar meteen gaan turnen, de eerste training was meteen de eerste schooldag (13 augustus) en was erg leuk en intens, ik mocht mijn eigen warming up doen en gewoon lekker trainen. Dit wordt leuk, dacht ik. woensdag (15 augustus): 3 uur conditioning, zware kracht, hele zware conditie en dat meer dan drie uur lang. Na de tijd was ik helemaal kapot... Donderdag(16 augustus) weer trainen, weer drie uur, en zoals blijkbaar altijd, de eerste 45 minuten hele zware kracht en conditie (ik kan nu, anderhalve week later, pas weer fatsoenlijk lopen). Na deze training had ik basketball tryouts. Toen ik daar aan kwam, ontdekte ik dat dit alleen het gold team was, de beste 12 van de school werden uitgekozen. Ondanks dat ik nog nooit basketbal heb gespeeld vond ik het super, Ik ben daarom de dinsdag(21 augustus) weer naar de tryouts geweest. Natuurlijk haalde ik het team niet. Er waren 40 anderen die al ooit in hun leven basketbal hebben gespeeld, maar de coach was onder de indruk en zei dat ik potentie had, en dat ik alleen nog wat techniek moet leren. Vanaf nu ga ik dus elke woensdag ochtend van 6.45 tot 7.45 basketballen.

Even de paar leukste dagen van de afgelopen twee weken:

vrijdag 18 augustus: Holland Village, zoals heel vaak. Gewoon wat gekletst, gedronken en nieuwe mensen ontmoet.

Zaterdag 19 augustus: 's Ochtends was de sign up voor service and activities, dus om 8 uur zat ik achter mijn laptop en klikte ik op "refresh" "refresh" "refresh". Ik heb alles wat ik wilde. Ik ga voortaan elke dag naar een psychiatric hospital, en daar met tieners dingen doen geloof ik. Ik doe mee aan Initiative for peace, en heb twee global concerns. Later die dag, ben ik met een groep naar Hari Raya Light Festival. Het was ontzettend gezellig, en heel random. Een Chinese man zong voor zo'n 200 oudere mensen, dus wij gaan achter al die mensen staan dansen. Twee mensen zien dat en de man zegt: " Come to the front". Wij keken elkaar aan, lachten en liepen naar voren, naar het podium. Dus voor al die mensen gaan we dansen, sommige proberen mee te doen, en alle ouderen werden helemaal vrolijk. We kregen groot applaus toen het lied afgelopen was, en moesten zelfs nog een liedje blijven!

Zondag 20 augustus: Deze dag heb ik echt heerlijk uitgeslapen, totdat het niet meer kon! Om 1 uur kwam Nienke, het Nederlandse meisje dat afgestudeerd is aan UWC Adriatic, en nu voor een half jaar in Singapore studeert. Om twee uur begon het feest, de verjaardag voor drie mensen, het was het Holi feest! Er kwamen ook een aantal mensen van East, zo ook Sebastiaan. Om twee uur begon het feest, het was het beste feest dat ik ooit heb gevierd. Gewoon poeper. gepoederd water en water gooien op iedereen, heel kleurrijk. Toen al het poeder op was vertrok de hele stoet naar het zwembad en daar hebben we echt tot 5 uur gezeten, waarna we Mac Donalds bestelden. dat voelde geweldig! 'Voor die avond waren ik en nog zo'n 10 mensen uitgenodigd voor een feest van een day student, het was erg gezellig, en ik heb weer nieuwe mensen leren kennen.

Dinsdag 21 augustus: Tutor group outing. Met mijn tutor group en nog een andere, gingen we lasergamen, wat leuk was. Het was buiten, en veel mensen van mijn tutor group heb ik nu beter leren kennen!

Gedurende week heb ik nog veel films gekeken :)

Zaterdag 25 augustus (gister): Gisterochtend werd ik om 8 uur wakker, want we gingen fietsen langs de east coast. Met zo'n 20 mensen fietsten we langs de kust en door het park/bos/natuur. Ik heb echt genoten, lekker veel gepraat met mensen en gefietst! 's Avonds ben ik met een groepje naar Arab street gegaan en daar heb ik shisha gerookt. jaja waterpijp! Echt een super nieuwe ervaring! Deze avond heb ik tot ongeveer 4 uur (mijn gemiddelde bedtijd ongeveer) beneden gezeten.

Dus vandaag is het alweer zondag en ik heb enorm veel te doen voor school, deze week is mijn eerste test al. Maar het boarding house is te geweldig om mij zorgen te maken over schoolwerk!

  • 26 Augustus 2012 - 07:27

    Crista:

    Leuk Pleun!! Wat een ervaringen en wat een heerlijk positief verhaal. Goed om weer wat van je te horen. Groetjes uit een (vandaag, 26-08) regenachtig Nederland.

  • 26 Augustus 2012 - 11:54

    Ingrid:

    Dag Pleun,
    Je kent me niet (goed), maar ik ben een collega van jouw vader. Ik ga af en toe bij hem lunchen om bij te kletsen. Donderdag heb ik hem gezien bij de informele opening van het schooljaar. Hij ziet er goed uit en vertelt vol trost over hoe geweldig goed je het daar doet in Singapore en hoe je geniet en zij van jou als jullie skypen. Als ik die verhalen zo lees, dan is het ook inderdaad geweldig. Allemaal nieuwe dingen zien en meemaken en heel veel nieuwe mensen ontmoeten van overal vandaan. Kan me voorstellen dat schoolwerk er zeker in het begin weleens bij in zal schieten. Geeft niet toch, je moet deze tijd ten volle nebutten in alle opzichten. Tot een volgende keer,
    Ingrid

  • 26 Augustus 2012 - 11:59

    Sem :

    Hoi pleun
    Leuk om weer iets van jou te lezen. Maar die waterpijp......... daar heb jij mij toch voor gewaarschuwd.
    Leuke verhalen, en helemaal geweldig
    dat je basketbal leuk vindt. Doei Xx

  • 31 Augustus 2012 - 21:10

    Hedwig:

    Hoi pleun,
    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Je maakt zo te lezen fantastische dingen mee en ontmoet veel mensen. Van Gea hoor ik regelmatig hoe het met je gaat. Goed om te horen dat het goed gaat en dat je naast het studeren aan het genieten bent. Succes daar en nog veel plezier! Groetjes Hedwig

  • 07 September 2012 - 18:44

    Helma:

    Ha die Pleun,
    Wat een avonturier ben jij. Ik heb met belangstelling je blog gelezen. Heel speciaal, die ervaring die je op mag doen. Je moeder is een collega van mij en die mist je gezelligheid in Hapert. Maar Singapore gaat boven dat saaie dorpje moet je maar denken! Ik zou zeggen geniet ervan met volle teugen, dit ga je meenemen op je levenspad enne...niet teveel aan die waterpijp lurken hoor...........
    Groetjes van Helma uit Hapert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 55319

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: