Everything has started! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu Everything has started! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

Everything has started!

Blijf op de hoogte en volg Pleun

09 September 2012 | Singapore, Singapore

Er zijn weer twee weken voorbij gegaan sinds mijn vorige verslag, dus we zijn alweer twee weken meer naar school gegaan. Ik begin te wennen aan de structuur. Meestal als er schoolweken zijn raak je in een sleur, elke dag staat vast wat je gaat doen. Hier is dat totaal niet zo. Er is helemaal geen sleur! Elke gebeurt er wel iets spontaans, omdat er altijd mensen zijn om iets mee te doen, en iedereen ideeën heeft. De afgelopen week is alles echt begonnen, alle activiteiten, services en Global Concerns.

Het eerste weekend van september was echt een super weekend. Zaterdag ben ik met een groep naar Gardens by the bay geweest. Dit zijn een soort door de mens gemaakte bomen met licht en muziek. Het was alsof ik in de Efteling was. Na deze show gingen we nog niet naar huis, want er zou een licht-watershow zijn in Marina Bay. Dat was geweldig, zo mooi, echt een gevoel van perfectie!

zondag was the Treetop walk, een wandeling door de jungle. Ik wist niet eens dat Singapore echt Jungle had, maar blijkbaar wel. Hier heb ik de eerste echte dieren in Singapore gezien: apen. De wandeling was prachtig, voor een keer zagen we geen gebouwen en geen auto's alleen maar natuur en bomen.

De maandag de hierop volgde mocht ik een presentatie over Nederland geven aan grade 6. Toen we in het boarding house informatie kregen over deze presentatie, moesten wij allemaal onze naam en ons land zeggen. We waren met zo'n 25 mensen en op dat moment realiseerde ik me waar ik was. Uit alle monden klonk een ander land. Heel bijzonder. Zo was de presentatie ook heel erg bijzonder, de grade 6ers (groep 8) waren zo aardig, en super geïnteresseerd, ze stelden goede vragen en wilden alles weten. Later ben ik ook nog twee keer herkend door kinderen uit die klas, dan was het : "Heey Pleun!"

Dinsdag (4 sept) is initiative for peace (IFP) begonnen. Hiermee organiseer je een conferentie in een land waar oorlog is geweest of erg instabiel is. Zo zijn vorig jaar een groep leerlingen naar Timor Leste (East Timor) gegaan, en dit jaar draait het om Timor Leste en Sri Lanka. Het is mogelijk dat ik dan ook daadwerkelijk naar een van die conferenties ga. Ik ben heel erg excited voor IFP!

Binnenkort is het International Evening Europe en North America (met alleen het boarding house) en UN night (met de hele school). Tijdens deze evenementen kun je je opgeven voor dansen, dat heb ik dus ook gedaan. Voor International evening heb ik me op gegeven voor alle dansen. Ik zal dus een Hongaarse, een USA, een Mexicaanse en natuurlijk een Nederlandse dans dansen! Wij hebben besloten de jumpstyle internationaal te maken!
Ook voor UN night heb ik me opgegeven voor verschillende dansen, De Indonesian Dance, the Brazilian dance and the Kenyan dance. Ook zal ik helpen met twee foodstalls, want op UN night zijn er foodstalls van een bepaald land. Ik help natuurlijk mee met de Dutch Foodstall, en ook met de Vietnamese foodstall, want dat is voor mijn GC.
Voor de USA, Hungarian en Kenyan dance hebben we afgelopen week al geoefend. Het wordt erg leuk!

http://www.youtube.com/watch?v=2R5tnuHCPZ8

  • 12 September 2012 - 12:21

    Hanneke:

    Hoi PLeun, wat gaaf om jouw verhaal te lezen. Via Lotte ben ik natuurlijk wel op de hoogte van alles maar om het zo te lezen van jou is ook heel leuk. Geniet van alles, zeker ook van as weekend in Desaru! Groetjes, Hanneke

  • 13 September 2012 - 08:39

    Peter Terpstra:

    Hey Pleun, het klinkt allemaal super daar. Erg leuk om te lezen wat je allemaal doet :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 55271

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: