INDIA - Reisverslag uit Delhi, India van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu INDIA - Reisverslag uit Delhi, India van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

INDIA

Blijf op de hoogte en volg Pleun

13 November 2012 | India, Delhi

Dit is mijn reis in India, een prachtige reis met geweldige ervaringen. Samen met Klara (11, Tsjechië), Hanna (11, Hongarije), Hector (11, Colombia), Lotte (11, Nederland), Amirah (12, Indonesië), Itamar (12, Mexico), Karla (12, Peru) en Angie (12, Nederland) en met veel dank aan Puru (11, India) en Vishrut (11, India) die ons hebben rondgeleid, en aan Avantika (12, India) en Tiara (11, India) die ons gehost hebben.

MAANDAG
Maandagochtend, met gezonde kriebels in mijn buik wordt ik wakker, vandaag is het zover, we gaan naar India! Wauw, dit is echt een droom die uitkomt. Mijn koffer is gepakt, mijn was is gedaan en mijn kamer is opgeruimd, ik ben precies op tijd klaar voor vertrek. Om 1 uur vertrekken wij naar het vliegveld, met de bus en de MRT. Ingechecked en wel eten we nog even bij de MAC, voordat we voor 6 uur het vliegtuig in gaan. Na een vlucht waarin ik leuke foto's van mijn slapende medereizigers heb genomen, komen we aan in Delhi, de hoofdstad van India. Alles gaat voorspoedig en een taxi brengt ons naar het hotel waar wij drie nachten zullen doorbrengen. Het verkeer in India is een grote chaos, niemand let op de lijnen of op andere auto's, er wordt alleen maar geclaxonneerd. Het hotel is een klein maar goed en veilig hotelletje. In dit hotel worden we herenigd met Amirah en Hanna, aangezien zij twee dagen eerder zijn gevlogen. Na even wat te eten en drinken, zijn we gaan slapen. Ik op een kamer met Klara en Lotte.

DINSDAG
Vandaag staan we vrij vroeg op, we gaan Delhi verkennen, gelukkig niet alleen. Een mede boarder Puru die in Delhi woont vergezeld ons, en leidt ons rond. Puru laat ons alles zien in Delhi, het national museum, verschillende tombes, een oud planetarium, een ding genaamd “de toren” en gewoon de stad. Dankzij hem raken we niet verdwaald en kunnen we gewoon het openbaar vervoer gebruiken. Erg handig in die grote stad, waar de Indiërs je aanstaren alsof je van een andere planeet komt. Deze dag was de eerste keer dat we Indisch eten hebben gegeten, erg lekker trouwens. ’s Avonds chillen we nog een beetje, kijken we een film en gaan we slapen.

WOENSDAG
Vandaag is het vroeg dag, om 6 uur vertrekt het busje van het hotel met ons naar Agra, want vandaag is het zover; we gaan de Taj Mahal zien! Na vier uur door het mooie India met Indische cultuur gereden te hebben, komen we aan in Agra. Eerst bezoeken we nog een andere Tombe, die al erg mooi is. Toch zijn we erg snel, want we kunnen allemaal niet wachten om de Taj Mahal te zien. Opgewonden stappen we snel in het busje om vervolgens constant uit het raam te kijken om de eerste te zijn die de Taj Mahal ziet. Ik ben de eerste die het witte gebouw in de verte ziet verschijnen. Hoe dichter bij we komen, hoe meer zin iedereen erin krijgt. Dit is een droom voor ons allen. Met een gids lopen we het laatste stukje naar het gebouw. De Taj Mahal is niet het eerste dat je ziet, er zijn namelijk meerdere tombes daar, voor de andere vrouwen van Shah Jahan. De Taj Mahal was gebouwd voor zijn derde vrouw. Het moment dat je het gebouw voor je neus in het echt ziet verschijnen is adembenemend, het is zo mooi en zo perfect! Overal is aan gedacht en het is verbazingwekkend gedetailleerd. Het is zo fijn dat we een gids hebben, want hij kan ons heel veel informatie geven. Zo zijn de pilaren aan de zijkant een beetje naar buiten gebouwd, zodat, als er een aardbeving komt, die pilaren niet op de Taj Mahal vallen, ook laat hij ons het optisch bedrog dat in het gebouw is verwerkt is. Erg indrukwekkend allemaal. We zijn erg beroemd hier, alle Indiërs vragen of ze met ons op de foto kunnen. Na een goede Indische lunch begint de terugreis van vier uur. Weer krijgen we de kleurrijke Indische cultuur te zien, maar ook armoede, wat mij erg raakt. Kleine kindjes half naakt op de straat, sommigen gewoon aan het spelen anderen aan het bedelen. Dat maakt een diepe indruk op mij.

DONDERDAG
Vandaag waren we weer van plan te gaan sightseeing, maar we zijn allemaal te moe om weer rond te slenteren in de stad. We gaan dus samen met Puru en dit keer ook Vishrut lunchen in een heel mooi en Indisch restaurant. Het enige wat we nog willen zien is de Indian gate, na hier geweest te zijn gaan we met zijn allen naar VIshruts huis. Zijn familie ontvangt ons heel gastvrij. We hebben daar de hele dag gekletst met elkaar en krijgen de hele tijd de lekkerste gerechten, zo was ook ons avondeten erg goed! Na de geweldige dag in Vishrut’s gezin, gaan we pakken, want vrijdag vliegen we naar Pune.

VRIJDAG
’s Ochtends vroeg, we vertrekken naar het vliegveld om naar Pune te vliegen. We komen daar veilig aan en Avantika en haar moeder staan ons op te wachten. We chillen in Avantika’s huis en eten dosa voor lunch, erg lekker. We chillen nog een beetje en vertrekken dan naar UWC Mahindra, of zoals ze het daar noemen MUWCI. Hier komen we vrij laat aan, en bijna iedereen is alweer terug (als ze ‘uit’ zijn geweest). Eerst zien we Kathelijne in het zwembad, en later vliegt Dagmar mij en Lotte om de hals. Het voelt zo goed om mijn Co-years weer te zien!! Deze avond heb ik ook mijn second years daar ontmoet en natuurlijk met nog heel veel andere mensen gepraat. Toch gaan we voor 1 uur naar bed, want we zijn allemaal helemaal uitgeput.

ZATERDAG
Vandaag krijgen we een rondleiding van de Mexican baby scholar van Itamar. Hij leidt ons rond op de campus die zo anders is dan die van ons. Het college ligt afgelegen op een heuvel en is omringd door natuur. Ze hebben 5 verschillende wada’s, soort huis/dorpjes met mensen. Er zijn maar 200 mensen op de campus en het is veel primitiever en minder lux. Ook de school ziet er heel anders uit, veel minder lokalen, niet omhoog gebouwd. Het is zo mooi! Het uitzicht is overal adembenemend! We zijn de internet hill opgeklommen, het hoogste punt daar, en het uitzicht daar is zelfs beter dan op de campus. Erg bijzonder om de school te zien die het tegenovergestelde is van onze. Ik denk dat deze twee UWC scholen het meest verschillen. Met zijn allen liggen we in the tree house met Pramod, een grade 12 uit Mauritius, voor 5 uren, te genieten van het uitzicht en gezellig te kletsen. ’s Avonds is het MUWCI festival, we hebben bonnen gekocht om eten te kopen. Er zijn een paar kraampjes met eten uit een specifiek land. Het concert is net als het college heel relaxed. Iedereen kan gewoon meedoen, het is niet, net als in UWCSEA dat je audities moet doen en dat alleen de besten mee mogen doen. Na een erg gezellige avond hebben Lotte en ik nog een hele giftige slang gezien, wat ook wel erg speciaal is. We socializen nog wat en gaan dan met de UWCSEA mensen in de kamer socializen, we slapen onze laatste nacht in het gastenverblijf hier. Net als in het hotel in Delhi, met zijn drieën op een kamer. Hier heb ik dezelfde kamergenoten als in Delhi: Klara en Lotte. Echter zijn er toen we naar MUWCI zijn vertrokken nog twee van onze school met ons meegekomen: Fran (12, Chili) en Franck (12, Kameroen) , dus Fran slaapt ook bij ons op de kamer.

ZONDAG
Vandaag is er een Nederlandse dag. Na de brunch gaan Lotte, Angie en ik met Kathelijne, Dagmar, Shanina en Elize (Een Nederlands meisje dat in Amerika woont en door het Amerikaanse National Commitee naar India was gestuurd) ergens zitten en gewoon kletsen. Het is zo leuk om even ervaringen uit te wisselen. Helaas zien we Camilla niet meer. We nemen afscheid van de vrienden die we gemaakt hebben op MUWCI en we gaan rond 3 uur terug naar Avantika. We chillen een beetje, gaan uit eten en dan naar het hotel dat Avantika’s ouders voor ons geboekt hebben, Haar ouders zijn zo aardig en zo gastvrij, echt geweldig. We hebben hier een hele gezellig avond tot we naar bed gaan.

MAANDAG
Rustig worden we deze ochtend wakker, het gaat een relaxte dag worden, shoppen en sightseeing. Allereerst gaan we naar de cel van Gandhi. Het is bijzonder om de plaats waar en historisch zo belangrijk figuur heeft gezeten te zien. Na dit hebben we geen zin in nog meer sightseeing, dus gaan we maar naar wat winkels. Hier koop ik mijn eerste Indian pants. De meest relaxte broeken die ik ooit aan heb gehad! We zijn allemaal moe en besluiten dus naar Avantika’s huis te gaan om daar een Bollywood film te kijken, mijn eerste! Amirah en Karla zijn helemaal fan van Bollywood films en sommige van de acteurs. Na deze film nemen de ouders van Avantika ons mee uit eten, Indisch eten natuurlijk, het is echt heel erg lekker! Ook deze avond gaan we weer naar het appartement, weer een feestje bouwen!! Met z’n 12en.

DINSDAG
Dit is de laatste dag in India, we gaan nog even shoppen voordat we naar Mumbai zullen vertrekken. Ik heb een par oorbellen gekocht voor 20 cent. Avantika geeft ons na de markt Indian vegetarian burgers, wat, niet heel verrassend, ook weer erg lekker is. Rond 3 uur vertrekken we naar Mumbai. We nemen afscheid van Avantika, al had ik graag gehad dat ze mee was gegaan, en de chauffeurs van Avantika brengen ons naar Mumbai, naar Tiara’s huis. Door het verschrikkelijke verkeer duurt onze reis dubbel zo lang, dus we komen vrij laat aan. Het is 23 oktober, en op 24 oktober wordt Lotte 16. Tiara heeft dus een feest georganiseerd, in haar huis is een echte bar waar we gewoon alles kunnen drinken. Het beste is dat een van lotte en mijn beste vriendinnen (Lisanne) komt. Helaas door wat complicaties met de school moet ze al vroeg weg… Ondanks dat is het heel gezellig, er was zelfs shisha. Om 12 uur is het echte feest, Lotte is eindelijk 16!

WOENSDAG
We worden veel te laat wakker, om 12 uur in plaats van 9 uur, toch krijgen we nog een speciaal voor ons gemaakt ontbijt. Hierna neemt de moeder van Tiara ons mee voor lunch. Zij is voormalig Miss India, en heeft heel veel verschillende interesses: model, iets met sieraden etc. Ze is beroemd in India. De lunch is erg lekker en we komen meer te weten over Tiara en haar moeder. Ze kennen allerlei beroemde mensen, Paris Hilton, Lady Gaga en nog veel meer. Ook veel Bollywood acteurs, waaronder de favoriete acteur van Amirah en Karla zit. En dan blijkt ook nog dat Tiara’s moeder de dag daarna naar de verjaardag van zijn vrouw gaat, dus Amirah en Karla nemen een video op. De lunch wordt beëindigd met een taart voor lotte. Hierna gaan we met z’n 11en in 1 auto voor 10 minuten tot we een taxi vinden, niet erg comfortabel maar wel leuk om dat een keer te doen. We gaan shoppen, en hier heb ik nog 2 Indian pants gekocht. ’s Avonds gaan Lotte en ik naar het feest van de Indische uitwisselingsstudenten en de leerlingen van onze school. Het is geweldig om onze voormalige klasgenootjes weer te zien, en we zien Lisanne weer. Vervolgens gaan we dit keer naar het huis van Tiaras moeder, om vervolgens op stap te gaan. De vader van Tiara heeft een tafel voor ons geboekt, en daar zit drinken bij in. Helaas is het, omdat het een 1 daagse vakantie is, niet heel erg druk. Toch gaan wij helemaal los. De club sluit vrij vroeg en we besluiten een afterparty in Tiara’s huis te houden.

DONDERDAG
De hele nacht blijven we wakker, we kletsen pakken onze tassen in en kletsen. Om 5.30 vertrekken we namelijk al naar het vliegtuig. Allemaal dragen we Indian pants, we zijn gewoon echte toeristen! De vliegreis duurt 5 uur, waarin ik weer niet kan slapen. Het voelt aan de ene kant heel goed om terug te gaan naar mijn “huis”, en aan de andere kant wil ik nog langer in India blijven.

  • 16 November 2012 - 01:31

    Rob:

    Een adembenemend verslag pleun. Ik zie je helemaal voor me. Bedankt hiervoor!

  • 30 November 2012 - 11:49

    A.M Ter Veen:

    Lieve Pleun, Ik mis je heel erg, ik ben blij dat je met de kerst hier bent!! Ik hou van je, liefs oma, dikke knuffel, Dag POP, tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 55271

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: