Vakantie! - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Pleun

22 December 2012 | Nederland, Hapert

De laatste weekjes zijn weer voorbij, maar natuurlijk waren het geen saaie weken. Een van de hoogtepunten was toch wel het zwarte piet zijn. Op woensdag 5 december ging de wekker nog een keer om 5 uur, aangezien we om 6 uur op de Swiss club moesten zijn. Hier werden de 7 Nederlandse meiden en 2 Nederlandse jongens gesminkt en klaargemaakt voor de entrance op de Nederlandse school, want daar stonden alle kinderen klaar. Ik had het geluk dat ik op een motor aan mocht komen, wat voor mij de eerste keer op een motor was! De binnenkomst was erg goed gelukt en alle kinderen waren heel enthousiast! We zijn toen de hele dag, tot 3 uur, op de school gebleven. Ik ben de klassen rondgegaan, heb een pauze mee buitengespeeld, ben eventjes met Sinterklaas mee gegaan, die alle klassen afgaat en heb gewoon door de school gerend! het was superleuk en ook vermoeiend. Rond 5 uur 's middags kwam ik weer thuis en daar was 's avonds nog een "bijeenkomst" bij Mirna, een van onze houseparents. Zij heeft haar eigen huis in het boarding house. Iedereen mocht ernaartoe, en Mirna had allemaal lekkers gemaakt als taarten, brownies en chocolademelk. Het was erg gezellig. Er was ook een piano, en iemand had zijn gitaar meegenomen, dus er werd volop muziek gemaakt. Op het einde waren alleen Nina (Denemarken) en ik er nog, ik op de piano, en Nina zong erbij. We zijn daar tot 12 uur gebleven, en daarna ben ik maar meteen gaan slapen.
De volgende dag was voor mij Sinterklaas nog niet voorbij. Met de grade 11 en grade 12 Nederlandse klassen hebben we surprise gedaan bij Annejet thuis. Ik had Robin getrokken en Hans, mijn leraar, moest voor mij een surprise maken. Het was een heel gezellige avond, met lekker Nederlands snoepgoed.

Dat weekend was zondag toch wel een speciale dag... Met een aantal mensen ben ik naar de Botanic Gardens geweest om afscheid te nemen van Franck, (G12 Kameroen) want die ging weg... Het was een erg gezellige dag, want we lieten het niet leiden door het afscheid en de gedachte dat hij weg ging...

De week erna waren er nog een aantal leuke dingen te doen, en had ik ook nog een aantal tests... Woensdag 12-12-12 hadden we Sharks feest. Dit is de tweede van dit jaar. Dit keer was he thema Ghetto Heaven, dus iedereen kwam met een gangster look naar het feest. 3 uur lang heb ik daar gedanst met een paar pauzes buiten om even af te koelen. Het was zeker geslaagd!
Donderdag was de laatste volle dag, Mijn psychologie lerares trakteerde de hele klas op koffie, wat erg lekker was. Mijn service ging helaas niet door, dus eigenlijk voelde het voor mij al als vakantie! We hebben 's avonds dan ook gezellig film gekeken.
Vrijdag was de laatste dag, en waren we al vrij om 12 uur, daarvoor hadden we een half uur kerst assembly met de hele upper school, en daarna was het afscheid nemen van iedereen. Ongeveer elk uur ben ik naar busbay gelopen, waar de bus met mensen naar het vliegveld vertrekt, om doei te zeggen tegen vertrekkende vrienden. 's avonds ben ik nog met Amirah, Jordy en Hanna naar de roof geweest, en dat was erg gezellig, even een goed begin van de vakantie!

Zondag vertrokken Lotte en ik naar het vliegveld, het was erg leuk dat Jordy, Amirah en Felipe speciaal voor ons wakker waren geworden om doei te zeggen.
Na een heel erg lange vlucht (5 uur van tevoren vertrokken, 5 uur vliegen , 6 uur overstappen, 13 uur vliegen, 2 uur naar huis rijden) ben ik dan toch veilig thuis aangekomen op maandagochtend. Toch zijn mijn dagen hier ook al volgepland.

Dinsdag hebben Lotte en ik lessen gevolgd, maar in bijna elke les was de reactie: En nu gaat Pleun een presentatie geven". Hierna zijn we tot 's avonds laat met onze vriendinnen geweest. Woensdag ben ik eerst naar Eindhoven geweest, en daarna bij mijn oude turnclub, Avanti-Turnivo, langsgegaan. Het was erg leuk om daar weer te zijn! Donderdag hadden Lotte en ik presentatie voor 4 VWO, en daarna hebben wij de Kerstviering van 5VWO bijgewoond. Vrijdag hadden wij lunch in Amsterdam met alle huidige UWC studenten van het national committee. Dus elke dag was er wel iets te doen.

Het voelt heel apart om hier weer te zijn en toch zo vertrouwd. Echt alsof alles in Singapore in 1 weekje is gebeurd. Nu geniet ik hier maar even, en hoop ik op een witte Kerst, want over minder dan 2 weken zit ik weer in Singapore.

  • 22 December 2012 - 12:48

    Gea:

    Heel fijn om je weer even thuis te hebben.

  • 24 December 2012 - 14:09

    Marloes:

    Lieve Pleun het was erg gellig bij jou en ik hoop dat we snel een keer kunnen skypen Gr. Marloesvk

  • 07 Januari 2013 - 22:02

    Rob:

    Proficiat met je ................................

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 55276

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: