Let's go - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu Let's go - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pleun Terpstra - WaarBenJij.nu

Let's go

Blijf op de hoogte en volg Pleun

13 Januari 2013 | Singapore, Singapore

De vakantie is weer voorbij, ik ben weer terug in mijn 2de huis en het eerste weekje school is alweer begonnen. Ik zou bijna zeggen: "De drukte gaat weer beginnen" maar om eerlijk te zijn had ik thuis ook wel veel te doen. Elke dag ging ik wel naar iemand toe of kwam er iemand op bezoek, ik heb al mijn vrienden en familie weer gezien en natuurlijk even bijgepraat.

Op de donderdag, voordat ze hier vakantie kregen hebben Lotte en ik presentaties gegeven over UWC aan 4VWO, zodat we dit jaar nieuwe aanmeldingen van het Piusx-college gaan krijgen! Ook hebben we die dag de kerstviering van onze school bijgewoond.

Kerst heb ik in Friesland gevierd met de hele familie, het was erg gezellig. Het leuke was eigenlijk, dat de hele tijd dat ik in Nederland was, het voelde alsof ik nooit weg was geweest. Daarmee bedoel ik: dat alles nog steeds hetzelfde was, zo ook vriendschappen.

Verder ben Ik ben nog bij mijn turnclub langs geweest, heb een lunch gehad met UWCers uit Nederland, ben naar de tentoonstelling Toetanchamon in Amsterdam geweest, heb nog eventjes de nodige dingetjes in Eindhoven geshopt, heb ik nog met verschillende vrienden van school afgesproken, geluncht met vriendinnen van turnen en mijn broertjes verjaardag gevierd.

Er was iets speciaals deze vakantie, mijn moeder had voor mij een verrassing, namelijk kaartjes voor de dansshow van Isabelle Beerneart. Dus hebben we een dagje in Enschede doorgebracht en zijn we 's avonds naar de voorstelling geweest, in één woord "prachtig". Een hele mooie verrassing

Natuurlijk heb ik thuis ook oud en nieuw gevierd, eerst met vriendinnen, daarna even met familie en vrienden en toen.... Op stap in Reusel!! Aan de muziek viel nog te werken, maar voor de rest was het een top avond, waarna we bleven slapen bij Lisanne met z'n allen. De volgende dag had ik nog wat vriendinnen uitgenodigd om afscheid te nemen, want ja, mijn vliegtuig vertrok al bijna weer.

De twee en een halve week waren voorbij gevlogen.

Terug in Singapore zagen Lotte en ik steeds meer mensen terugkomen, aangezien wij een van de eersten waren. Er waren ook vrij veel vrienden van ons in Singapore gebleven, dus het was wel gezellig. Het weekend sloten we af met chicken fried rice (typisch Singaporees gerecht, en voor mij dus Vegetarian fried rice) at the rooftop garden, met een heel grote groep.

Dat was trouwens niet het einde van die zondag, het was namelijk 6 januari, wat betekende dat ik de dag erna jarig zou zijn. Om 12 uur werden mijn ogen dicht gehouden en hoorde ik een luid het lied "Happy Birthday" Er waren zo'n 30 mensen gekomen, en ik was gewikkeld in party zone lint. Twee taarten werden binnengebracht en ook kreeg ik cadeautjes. Een heleboel lege, maar ook echte. Van de vriendinnen thuis kreeg ik een mooi pakket. En zelfs van mensen hier kreeg ik hele lieve kaarten, chocolade, een prachtig fotoboek, en een zelfgeschreven lied. Van mijn moeder kreeg ik een filmpje waarin zij en Sem mij een gelukkige verjaardag wensten. Het was echt een super verjaardag.

De week ging verder gewoon z'n gangetje, Woensdag gingen we uit eten voor Nina's (G11, Denemarken) verjaardag, en vrijdag ben ik naar de film geweest. Dit is trouwens even een aanrader voor iedereen: de film " Les Miserables", aan het einde zat de hele zaal te snotteren en snikken.

Ik heb trouwens ook mijn Project Week gepland. Met Eyner (G11, Peru), Cesar (G11, Guatemala), Hanna (G11, Hongarije) en Nina (daystudent G11, Half Japans, half Maleis, maar woont dus in Singapore) ga ik voor een week naar Cambodia in maart. We gaan hier in een opvanghuis voor straatkinderen helpen en nog andere activiteiten doen. Hieronder is de link van ons project.

http://www.greengeckoproject.org/

Morgen is er weer een gewone dag school en daarna 4 dagen TOK (Theory of Knowledge) mini week. Daar schrijf ik later wel weer wat over :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

De komende twee jaar ga ik mijn VWO in Singapore op UWCSEA (United world college of south east Asia) afmaken. Hier ga ik een blog bijhouden met al mijn belevingen!

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 55321

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 04 Juni 2014

UWCSEA Grade 12

03 Augustus 2012 - 30 November -0001

UWCSEA Grade 11

Landen bezocht: